Monitorul Oficial Local
Formulare online


Vă aducem la cunoștință că pentru o navigare cat mai ușoară acest site utilizează fișiere de tip cookie. De asemenea, am actualizat politica site-ului pentru a ne conforma cu Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea, vă rugăm să citiți și să înțelegeți conținutul Politicii de Utilizare a Cookies și Politicii de Prelucrare a Datelor.

Prin continuarea navigării pe site confirmați acceptarea politicii de utilizare a cookies si a politicii de prelucrare a datelor.

OFERTE VÂNZARE TERENURI - conform Legii nr. 17/2014

OFERTE VÂNZARE TERENURI - conform Legii nr. 17/2014

Anunț organizare concurs promovare grad

Primăria comunei Golăiești organizează în data de 27.12.2019 concurs de promovare în grad profesional imediat superior celui deținut a unui funcționar public de execuție din cadrul aparatului de specialitate al primarului

Anunt modificare data concurs promovare in grad

Modificare data concurs promovare in grad

HCL Privind aprobarea organigramei și a statului de funcții al aparatului de speciali

HOTĂRÂREA NR. 44
Privind aprobarea organigramei și a statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului comunei Golăieşti– formă actualizată potrivit Codului Administrativ

anunt concurs functie contractuala vacanta

Primăria Comunei Golăiești organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, cu normă înteagă, a unui post vacant – funcție contractuală de execuție de referent, treapta 3 în cadrul compartimentului „Registr


PRIMĂRIA --> Impozite și taxe

Politica de taxe a comunei Golaiesti

Veniturile bugetului local se formeaza din impozite, taxe si alte venituri stabilite de legea bugetara anuala.
Impozitele (taxele) reprezinta principala forma a resurselor financiare publice, defmindu-se ca o prelevare obligatorie, fara contraprestatie si nerambursabila, efectuata de catre contribuabil pentru satisfacerea nevoilor de interes public.
Se asimileaza la aceasta categorie a resurselor fiscale si taxele concretizate in sume de bani platite, in temeiul unor acte normative, de catre persoane fizice sau juridice, pentru serviciile prestate acestora de catre institutia publica sau un serviciu public.
Impozitele si taxele locale se aproba de catre Consiliul Local, in limitele si conditiile
legii.

Legea nr. 571/2003 cu modificarile si completarile ulterioare, privind Codul Fiscal si HG nr. 44/2004 privind normele de aplicare a legii stabilesc cadrul legal pentru impozitele si taxele locale, precizeaza contribuabilii care trebuie sa plateasca aceste impozite si taxe, precum si modul de calcul si de plata al acestora.

Constituie integral venituri propriii ale bugetelor locale, urmatoarele resurse financiare:
1. impozitele si taxele locale, respectiv:
> impozitul / taxa pe cladiri;
> impozitul / taxa pe teren;
> impozitul pe mijloace de transport;
> taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor;
> taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate;
> concesiuni;
> alte taxe locale;
2. amenzile si penalitatile aferente impozitelor si taxelor locale;
3. majorarile pentru plata cu intarziere a impozitelor si taxelor locale;
4. taxele extrajudiciare de timbru instituite prin Legea nr. 117/1999, cu modificarile ulterioare;
5. amenzile contraventionale prevazute de OG nr. 2/2001;
6. venituri din valorificarea unor bunuri (pamant, imobile).
La stabilirea impozitelor si taxelor locale se are in vedere respectarea urmatoarelor principii:
a) principiul transparentei - prin desfasurarea acestei activitati intr-o maniera deschisa fata de public;
b) principiul aplicarii unitare - care presupune organizarea executarii si executarea in concret, in mod unitar, a prevederilor Titlului IX din Codul Fiscal si normele metodologice;
c) principiul autonomiei locale - Consiliul Local stabileste impozitele si taxele locale in conditiile Titlului IX din Codul fiscal si normele metodologice.

Calcularea impozitelor si taxelor pentru cladiri si terenuri se face avandu-se in vedere ierarhizarea functionala a localitatii, potrivit Legii nr. 2/1968 privind organizarea administrativ teritoriala a Romaniei si Legii nr. 351/2001 privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului si delimitare a zonelor si stabilirea numarului acestora, atat in intravilanul cat si in extravilanul localitatilor prin hotarari adoptate de catre Consiliul Local.
Veniturile proprii ale bugetelor locale cuprind impozite, taxe si varsaminte de venituri de la platitori agenti economici si institutii publice si din impozite si taxe locale de la populatie si de la persoane juridice. Veniturile proprii se definesc ca fiind: venituri curente: a) fiscale, b) nefiscale.
Veniturile curente fiscale (impozite pe cladiri, impozite pe teren, impozite pe mijloace de transport) reprezinta categoria cu cea mai mare pondere in cuprinsul bugetelor locale. Ca urmare, aceste termene de plata reprezinta, totodata, si puncte culminante a incasarilor la bugetul local, desi cheltuielile administrative sunt regulate.

Veniturile curente nefiscale (venituri din amenzi si alte sanctiuni aplicate potrivit dispozitiilor legale, venituri din concesiuni si inchirieri, etc.) au pondere mai redusa in buget.

Politica fiscala nu poate fi conceputa decat ca un amestec intre modalitatile de procurare a resurselor si cele privind destinatia ce se da acestor resurse pentru indeplinirea sarcinilor si functiilor ce revin autoritatilor locale.
Rolul esential in asigurarea resurselor fiscale locale il are dezvoltarea locala, care este, in principiu o politica de dezvoltare economica ce isi concretizeaza obiectivele in utilizarea si dezvoltarea resurselor locale, crearea si mentinerea unui climat de afaceri stabil si profitabil.
Dezvoltarea economiei locale are o influenta categorica si asupra cresterii bunastarii membrilor colectivitatii, care impreuna cu agentii economici locali contribuie prin impozite si taxe locale la realizarea veniturilor fiscale ale colectivitatii locale.
Pe teritoriul comunei Golaiesti, functioneaza in prezent doua ferme de vaci, una in satul Golaiesti su una in satul Cilibiu, dar si o ferma de porci. O alta activitate de baza pentru cetateni este cultivarea legumelor, de altfel o mare parte din populatie are solarii in care cultiva tot felul de legume pentru consumul propriu, in mare parte, si, cine cultiva mai mult, pentru piata.De asemenea, in comuna functioneaza doua mori, una in satul Golaiesti si una in satul Medeleni.

Chiar daca sunt vechi si nu intr-o stare perfecta de functionare, ele isi desfasoara activitatatea de morarit pentru a raspunde nevoilor cetatenilor in acest sector de activitate. Avand in vedere ca in comuna se cultiva cereale pe o mare suprafata de teren, atat pentru consumul propriu cat si pentru animale, este necesar ca in comuna sa functioneze aceste mori.
La nivelul comunei Golaiesti exista un numar de 40 de agenti economici cu activitate de servicii si comert.

Vizualizari: 443
Data creare: 11-12-2015 09:55:20

Mesaj din partea primarului pentru realizarea Strategiei de Dezvoltare Locala

Doresc sa multumesc locuitorilor comunei Golaiesti pentru sprijinul acordat in realizarea Strategiei de Dezvoltare Locala